آموزش پولیش با دست

اگر رنگ خودرو شما دچار آسیب شده است حتما این مطلب را دنبال کنید. نکاتی را در اینجا عنوان کرده ایم که به کمک شما خواهد آمد. با اتونیکا همراه باشید.
رنگ خودرو به مرور زمان بر اثر عواملی چون نور خورشید ، باران و فضولات پرندگان دچار آسیب و کدری و ماتی میشود و دیگر مول روز اول براق نیست
راه حل این مشکل پولیش کردن رنگ خوردو به صورت اصولی مباشد
در نظر داشته باشید اگر این امر به صورت اصولی انجام نشود ممکن است نه تنها برای رنگ خودرو مفید نباشید بلکه به آن آسیب هم بزند
معمولا هزینه پولیش یک خودرو زیاده و اگه میخواید این هزینه رو ندید باید برای انجام این کار کمی آموزش ببینید تا بتونید خودرو خودتونو خوب پولیش کنید
سایت اتونیکا خیلی خوب و راحت این کار رو بهتون یاد میده
ابتدا خودرو باید شسته بشه و هیچ گرد و غباری روی رنگ نباشه
گام دوم
خودرو حتما باید در سایه پولیش بشه و اصلا نباید بدنه خودرو گرم باشه اگر بدنه گرم باشه یا توی آفتاب پولیش کاری کنید پولیش روی بدنه خشک میشه و نتیجه خوبی حاصل نمیشه
سطح رنگ خودرو را با دست لمس کنید اگر ناخالصی یا ذرات ریز احساس کردید به رنگ چسبیده اول باید از پولیش زبر استفاده بکنید تا این ذرات از روی رنگ برداشته بشه
در گام اول
برای پولیش کاری با دست باید یک دستمال مایکروفایبر داشته و یک پولیش
البته برای انتخاب پولیش میتونید از کارشناسان ما مشاوره بگیرید
ولی به صورت کلی اول باید از پولیش زبر برای از بین بردن ذراتی که سطح رنگ زبر کرده استفاده کنید و بعد از پولیش نرم برای براق کردن رنگ
ابتدا دستمال مایکروفایبر برداشته و چند قطره از پولیش را روی نیم متر مربع از سطح بدنه میریزیم
در نظر داشته باشید مقدار پولیش زیاد روی بدنه نریزید چون پولیش زیاد فقط باعث ماسیدگی روی بدنه میشه و هیچ فایده ای نداره
با دستمال شروع میکنید پولیش را روی بدنه پخش کردن و آروم آروم و با فشار ملایم به شکل حرکت دست دورانی یا جلو عقب ماساژ بدید
با چند بار این کار را نجام دادن میبینید که رنگ خودرو شما براق شده
هرچه این کار را ادامه دهید سطح براق تر میشه و خط و خش های سطحی از بین میره
دوستان در نظر داشته باشید پولیش زبر خط و خش های خیلی سطحی از بین میبره و پولیش نرم فقط میتونه براق کنه
اگر شما اول از پولیش زبر استفاده کنید و مجدد از پولیش نرم نتیجه کار مطلوبتر میشه
نکاتی هست که باید رعایت کنید
به هیچ وجه شکستگی های بدنه و زوایای بدنه به صورت عامیانه سر تیزی های بنده را اصلا پولیش نکنید چون فشار روی این سطح زیاد وارد میشه و امکان داره رنگ از بین بره و آستر زیر رنگ بیرون بزنه
همچنین میتونید پس از اتمام پولیش کاری از واکس هم استفاده کنید که براقیت کار رو دوچندان میکنه
نحوه زدن واکس هم خیلی راحته فقط کافیه پد مخصوص اجرای واکس را آغشته به کمی واکس کنید و به صورت گرد گرد روی بدنه ماساژ بدید و بگزارید کمی از واکس روی بدنه بماند و بعد از یک ساعت با دستمال مایکروفایبر پاک کنید
امیدوارم که این مطالب مفید واقع بشه