ترمیم رنگ خودرو
ترمیم رنگ خودرو با رنگ های مدرن امروزی بسیار متفاوت از روزهای قدیم است.
بر خلاف کارهای رنگ آمیزی تک مرحله ای مدرسه قدیمی که می تواند شامل هر چیزی از لعاب، اکریلیک یا درخشش نهایی خیس یک 20 لایه باشد، رنگ لاکی با سنباده رنگی، مراقبت از رنگ های 2 مرحله ای امروزی بسیار آسان تر از همیشه است.
دیگر اکسیداسیون گچی رنگی که قرمزها را به صورتی گچی، و سیاهی را به خاکستری گچی، یا سفید را به .... خوب، فقط سفید به نظر می رسد را دریافت نمی کنیم.
فرآیند اکسیداسیون پوشش شفاف بسیار متفاوت از رنگهای تک مرحلهای قدیمی است که فاقد محافظت ارائه شده توسط پوششهای شفاف امروزی هستند.
دراین بخش ما در مورد ترمیم رنگ خودرو صحبت میکنیم. با توجه به آنچه گفته شد، مهم است که چند واقعیت در مورد کت های شفاف برای همه مبتدیان واقعی مطرح کنیم:
هر خودرویی که امروز ساخته میشود دارای چیزی است که به آن رنگکاری ۲ مرحلهای میگویند. متفاوت از رنگ آمیزی تک مرحله ای در این است که لایه بالایی با یک لایه محافظ شفاف به نام پوشش شفاف به پایان رسیده است.
در حالی که صنعت جهل شما را به عنوان یک مصرف کننده و مالک خودرو به دام می اندازد، همانطور که کارشناسان به اصطلاح دوست دارند موضوع کت های شفاف را با پیشنهاد نیاز به مراقبت ویژه و محصولات خاص بیش از حد دراماتیک کنند، این اساسا چیزی بیش از ارائه نادرست و هیاهو نیست. .
روکش های شفاف اساساً رنگ اتومبیل بدون رنگدانه هستند و بنابراین به مراقبت و نگهداری مشابه کارهای رنگ آمیزی تک مرحله ای قدیمی نیاز دارند.
لایه شفاف به عنوان بخشی از فرآیند رنگ آمیزی اصلی که در کارخانه انجام می شود به تمام کارهای رنگ اضافه شده است.
کت شفاف به عنوان یک شکل دائمی محافظ برای پوشش رنگ پایه ایجاد شد.ترمیم رنگ بیرونی چگونه کار می کند؟
بازسازی رنگ خودرو بر اساس آسیب متفاوت است. ماشین های بدون پارکینگ ممکن است مشکلات بیشتری با شیره درخت داشته باشد، در حالی که علاوه بر آن با آسیب اشعه فرابنفش دست و پنجه نرم می کند. به طور کلی، حدی از آسیب وجود دارد که باید با رنگ آمیزی مجدد کامل و به دنبال آن ترمیم رنگ به عنوان پولیش نهایی برطرف شود. این رنگ به عنوان رنگ اکسید شده شناخته می شود و تقریباً مانند آفتاب سوختگی در اتومبیل شما به نظر می رسد.
برای جلوگیری از رنگ آمیزی کامل، بهتر است رنگ ماشین خود را در شرایط خوبی نگه دارید. به عنوان مثال، رنگ آمیزی مجدد و اعمال مجدد پوشش شفاف این خودرو هزاران هزینه دارد:
برای هر خودرویی که کمتر از خودروی فوق تحت تأثیر اکسیداسیون قرار می گیرد، بازسازی بیرونی با پاک کردن عیوب انباشته شده روی رنگ شما شروع می شود. یک میله خاک رس پس از شستشوی کامل از میان گرد و غبار، خاک، شیره و سایر آلاینده های خشن عبور می کند.
هنگامی که کل نمای بیرونی کامل شد، پوشش شفاف باقیمانده از رنگ مرده خالی می شود اما هنوز در اطراف لبه ها کمی زبر است. هر پوشش شفافی که در نواحی کوچک خراشیده شده یا فرسوده شده است را نمی توان جایگزین کرد و باید به جای آن به یک سطح ثابت پرداخت شود. ابتدا فرآیندی به نام "برش" یا استفاده از یک ترکیب خشن تر با یک بافر مداری تصادفی برای یکنواخت کردن پوشش شفاف می آید. بعد از آن پولیش واقعی می آید که از یک پولیش فوق العاده تصفیه شده برای براق شدن رنگ استفاده می کند.
اگر تصادف کنم چه می شود؟
تصادفات با آسیب های زیادی همراه هستند و رنگ ماشین شما نگرانی فوری شما نخواهد بود. در برخی موارد، آسیب به اندازه کافی کم است و با استفاده از تکنولوژی جدید pdr میتوانید براحتی آنرا برطف کنید. با یک سرویس جداگانه، مانند تعمیر فرورفتگی بدون رنگ، برطرف شود. آسیب های گسترده تر نیاز به تعویض قطعات دارد، که باید با رنگ خودروی شما مطابقت داشته باشد و به همان اندازه طبیعی به نظر برسد که اولین روز تعطیلی آن است.
پس از یک لیست طاقت فرسا از مراحل، ممکن است برای اطمینان از اینکه رنگ روی پانل های جدید با بقیه ماشین شما سازگار است، بازسازی بیرونی لازم باشد. در آن مرحله، بر اساس ارتباط با ارائه دهنده تعمیرات برخورد خود، ایده ای در مورد اینکه آیا واقعاً به آن نیاز است یا خیر، خواهید داشت.
چه زمانی به ترمیم رنگ نیاز دارم؟
رایج ترین آسیبی که یک ترمیم بیرونی می تواند برطرف کند تیرگی رنگ، خراش های سطحی و لکه های آب است.
اگر متوجه شده اید که هر یک از این موارد شروع به شکل گیری کرده است، ممکن است نیاز به یک چشم خوب ورزیده باشد تا مشخص شود که آیا نیاز به بازسازی دارید یا فقط به یک جزئیات بیرونی نیاز دارید. تیرگی رنگ را اغلب می توان با یک موم خوب از بین برد، اما خراش ها و لکه های آب مسائلی هستند که باید زودتر برطرف شوند. روند ترمیم معمولاً برای این دلایل یکسان است. ماشین باید تمیز، برش و جلا داده شود.
فرض کنید که به دنبال محافظت از رنگ ماشین خود برای سال های آینده هستید. در این صورت، ترمیم بیرونی نیز برای اطمینان از صاف و صیقلی بودن پوشش شفاف قبل از خدمات پیشرفتهتر، مانند پوشش سرامیکی Diamond Plate، مفید است.
پوشش سرامیکی چیست؟
یک بازیگر قدیمی در بازار حفاظت از رنگ، پوشش سرامیکی است که تا سطح مولکولی به رنگ خودرو متصل می شود. پس از اعمال، پوشش به عنوان یک لایه اضافی از پوشش شفاف عمل می کند. اما برای رسیدن به نقطه ای که رنگ شما برای پوشش سرامیکی آماده است، باید با یک ترمیم بیرونی برای یک پرداخت عالی پرداخت شود.
نتیجه نهایی یک پوشش رنگ است که می توانید با پارک کردن بیشتر اوقات در بیرون احساس راحتی کنید. در حالی که نیاز به شستشوی معمولی و خدمات واکس را از بین نمی برد، محافظت اضافی کمی آزادی عمل بیشتری را برای لذت بردن شما فراهم می کند.
تجربه و آموزش برای ماشین شما مهم است
فقط یک جستجوی ساده در گوگل لازم است تا بدانید که گزینه های زیادی برای بازسازی رنگ موجود است. مانند هر چیزی که در وسیله نقلیه شما وجود دارد، بسیار مهم است که یک محصول یا خدمات قابل اعتماد به جای یک کالای ارزان پیدا کنید.
تکنسین های حرفه ای آموزش دیده اتونیکا مشتاق هستند تا به بازسازی رنگ خودرو و براق شدن آن مانند روز اولی که آن را دریافت کردید کمک کنند. شما می توانید به راحتی خدمات خود را از طریق برنامه یا وب سایت ما رزرو کنید، بدون هیچ گونه استرس یا رشته ای!