آیا قبل از سرامیک باید پولیش زد؟
سرامیک رنگ خودرو یکی از موارد مهم در نگهداری رنگ بصورت اولیه است که باعث میشود ارزش خودرو را حفظ کند. اینکه ماشین شما مثل روز اول بدرخشد باعث میشود تا هنگاه فروش با چالش روبرو نشده و ارزش بیشتری به خودرو خود دهید.
استفاده از یک پوشش سرامیکی می تواند یک فرآیند دلهره آور باشد زیرا مراحل زیادی در آماده سازی وجود دارد. یکی از بزرگترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که آیا رنگ قبل از اعمال پوشش نیاز به پرداخت دارد یا خیر. در این مقاله به این سوال می پردازم و توضیح می دهم که چرا ابتدا پولیش کردن خودرو توصیه می شود.
دو دلیل برای پولیش قبل از پوشش
قبل از اعمال پوشش سرامیکی، رنگ خودرو باید جلا داده شود. صیقل دادن رنگ تضمین می کند که کاملاً تمیز است تا پوشش سرامیکی بهترین سطح را برای چسباندن برای دستیابی به دوام کامل آن ایجاد کند. پولیش همچنین هرگونه نقص نوری را قبل از اعمال پوشش برطرف می کند.
دو دلیل وجود دارد که چرا پرداخت قبل از پوشش توصیه می شود:
برای از بین بردن خراش ها و علائم چرخش
برای اطمینان از اتصال مناسب پوشش
بیایید به هر دلیل به طور جداگانه نگاهی بیندازیم و توضیح دهیم که چرا فرآیند پولیش بسیار مهم است.
برای از بین بردن خراش ها و علائم چرخش
خراش ها و علائم چرخش در پوشش شفاف (لایه بالایی رنگ که براقیت را فراهم می کند) تقریباً هر خودرویی در جاده وجود دارد. حتی خودروهای کاملاً جدید دارای برخی ایرادات جزئی پوشش شفاف هستند که در کارخانه القا شده است.
این خراش های شفاف در اثر شستشو و پاک کردن نامناسب رنگ ایجاد می شود. کت شفاف بسیار ظریف است و به راحتی خراشیده و مخدوش می شود. این خراش ها به راحتی در زیر نور مستقیم خورشید مشاهده می شوند، اما همچنین باعث می شوند که رنگ در تمام شرایط نوری کدرتر به نظر برسد.
این خراش ها می تواند در اثر رس شدن خودرو نیز ایجاد شود. رس کردن یک مرحله ضروری قبل از اعمال یک پوشش سرامیکی است زیرا آلاینده های چسبیده را از بین می برد که در غیر این صورت مانع از چسبندگی مناسب پوشش به رنگ می شود.
با استفاده از خاک رس نرم تر، تا زدن بیشتر خاک رس برای تازه نگه داشتن آن و استفاده از یک روان کننده میله رسی خوب، آسیب وارد شده در طی فرآیند رس را می توان کاهش داد. با این حال، مهم نیست که چقدر مراقب باشید، خاک رسی به احتمال باورنکردنی می تواند باعث ایجاد چرخش های جزئی یا خرابی شود.
صیقل دادن رنگ با ساییدن لایه بالایی رنگ آسیب دیدگی لایه شفاف را از بین می برد تا لایه ای تازه و صاف نمایان شود. پولیش ماشینی بهترین راه برای انجام این کار است، زیرا نتایج بسیار بهتری را به همراه دارد و در مقایسه با پولیش دستی کارآمدتر است.
اگر رنگ جلا داده نشود و پوشش شفاف آسیب دیده قبل از اعمال پوشش سرامیکی پاک نشود، اساساً "قفل شده است". پاک کردن این عیوب پس از اعمال پوشش امکان پذیر نیست، زیرا در این فرآیند پوشش از بین می رود.
از این رو، عیوب باید قبل از اعمال پوشش، از طریق مرحله پرداخت دستگاه برطرف شود. در غیر این صورت، تا پایان عمر پوشش (که در بیشتر موارد چندین سال است) باید با خراش ها و علائم چرخشی در پوشش شفاف دست و پنجه نرم کنید یا آن را زودتر از موعد حذف کنید.
شماره 2 برای اطمینان از اینکه پوشش می تواند به درستی بچسبد
دلیل دوم اینکه ماشین باید قبل از استفاده از روکش سرامیکی پولیش شود، اطمینان از اتصال صحیح آن و دستیابی به حداکثر دوام است.
یک پوشش سرامیکی فقط باید برای رنگ کاملا تمیز اعمال شود. این بدان معناست که باید ابتدا با شستن کامل، ضدعفونی کردن (با استفاده از قطران زدا، پاک کننده ریزش آهن و خاک رس) تهیه و صیقل داده شود.
پس از مرحله ضد عفونی، رنگ باید کاملا تمیز باشد. با این حال، مرحله پرداخت کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که رنگ از هرگونه اشکال قبلی محافظت از رنگ، به عنوان مثال، عاری است. موم ها و درزگیرهایی که جدا کردن آنها از طریق خاک رسی به تنهایی دشوار است.
همچنین، همانطور که قبلاً اشاره کردم، فرآیند رسسازی احتمالاً باعث ایجاد لکهدار شدن و چرخش در پوشش شفاف میشود و تنها راه برای از بین بردن آن پولیش است. از این رو، پرداخت را می توان به عنوان یک مرحله مستقیم یا غیرمستقیم در فرآیند اطمینان از تمیز بودن رنگ مشاهده کرد.
اگر رنگ عاری از آلودگی ها و موم ها / درزگیرها / پوشش های قدیمی نباشد، پوشش نمی تواند به درستی به رنگ بچسبد. این به این معنی است که تقریباً آنقدر که باید دوام نخواهد آورد و ممکن است عملکرد ضعیفی را از افست مشاهده کنید.
اتونیکا میتواند خودرو شما را مثل روز اول حفظ نماید. اجرای کامل سرامیک بصورت تخصصی و با دستگاه های حرفه ای در این مجموعه انجام میگیرد. برند های معتبر پوشش سرامیک را نیز میتواند با بهترین قیمت در اتونیکا تهیه کنید. کافیست با ما تماس بگیرید.